donderdag 17 mei 2012

Stop-contact.com raakt met lading.

Altijd weer plezierig om naar een zinvolle nieuwsbrief van een goede relatie te verwijzen:

Stop-contact ~ raakt met lading
Ringdijk 13B - 1097 AA Amsterdam - +31(0)20 772 8008
info@stop-contact.com - www.stop-contact.com

Aanmelden voor nieuwsbrief van stop-contcat.com

Stop-contact.com beantwoordt belangrijkste vragen rond beursdeelnames
Beste Marcel van der Pol
Allereerst mijn dank voor de vele reacties en vragen die ik van u mocht ontvangen. Het bracht heel goed in kaart welke vragen zich voordoen bij bedrijven die gaan deelnemen aan een vakbeurs. De belangrijkste vraag rond beursdeelnames blijft toch steeds: 'Hoe maak ik met mijn standteam gemakkelijker contact met passanten op het gangpad?'

Meer leads op vakbeurzen
In mijn nieuwsbrieven - waarvan dit de eerste is - wil ik me laten leiden door uw vragen. Zo weet ik zeker dat ik onderwerpen breng die waardevol voor u zijn en die bijdragen aan groei, verbetering of herstel van uw communicatievraagstukken. Het gaat dan vooral om leadwerving, het leveren van stopkracht en het gericht contact maken bij beursdeelnames of bedrijfsevents. Stop-contact.com geeft u hiermee een frisse mindset, want ook u kunt uw klantenstroom verhogen.

Al uw reacties en vragen zijn welkom via viktor@stop-contact.com.
Viktor Luttikholt, contactmaker, Stop-contact.com

In deze nieuwsbrief
1. Tips on Strips over het werven van leads op beurzen.
2. en uitnodiging om deel te nemen aan een bijzondere workshopdag van Carré Zakelijk.
Dit is ook een voorbeeld van follow-up na twee beursdeelnames van Koninklijk Theater Carré.
3. Een artikel uit Expovisie over de deelname van de Voedselbank aan de Horecava.
4. Ontvang het 9-stappenplan voor een aantrekkelijk stand-communicatieconcept.

Kom verder!
Koninklijk Theater Carré start op 24 mei met workshops voor zakelijke markt
Koninklijk Theater Carré bestaat dit jaar 125 jaar. Om dit jubileum met deelnemers uit de zakelijke markt te vieren organiseert Carré Zakelijk op 24 mei een zeer bijzondere workshopdag. Carré en Stop-contact.com bouwen hiermee voort op de deelname aan de Management Supportbeurs 2011 en Event12 (meer hierover op www.stop-contact.com).

De workshop:
Weg met Plankenkoorts; de Kracht van de Spiegel is bedoeld voor iedereen die op het werk wel eens plankenkoorts voelt. 'Koorts' remt je handelen en de groei. Het doet je werk dus geen goed!

De workshopdag is georganiseerd in en rond de foyers van Carré. In de ochtendsessie staan leren, groeien, eigen creativiteit terugvinden, omgaan met grenzen, inzichten en verbetering van eigen innerlijke kracht centraal. 's Middags is er toneel, dans en nog veel meer. De dag leent zich ook uitstekend om te netwerken. U zult ook de zakelijke mogelijkheden van Koninklijk Theater Carré ontdekken. Kom dus en 'get on stage'!

Cadeau-tip
Omdat het een zakelijk event is kunt u deze dag ook beleven met uw collega's. Of misschien kunt u iemand deze dag wel cadeau geven, bijvoorbeeld voor moederdag?
Carré biedt een jubileumprijs van 125 euro voor de eerste 125 inschrijvingen. Wie het leuk en nuttig lijkt om mee te doen kan ik aanbevelen om direct in te schrijven! Meer specifieke informatie over de inhoud van de drie workshops vindt u op http://wwwcarre.nl/nl/menu/zakelijke-markt/workshops

Voedselbank verovert harten tijdens Horecava
Het was net na Sinterklaas dat Barbara van Waveren van de Voedselbank Amsterdam me belde met de vraag: 'Viktor, zou je ons kunnen helpen met onze deelname aan de Horecava 2012 in de RAI?' We hadden nog slecht vier weken om alles uit te werken. Een uitdagende klus dus in de decembermaand.

De volgende dag zat ik met drie dames van de Voedselbank aan tafel. Rond kerst had ik samen met zo'n 15 andere bedrijven uit de eventbranche een ludiek standconcept uitgewerkt voor de Voedselbank: 'Beleg voor anderen'.

De media pikten de beursdeelname van de Voedselbank direct op. RTL, het Parool, de Telegraaf en vele anderen schreven over de eerste beursgang van 'een vreemdeling' die deelnam, de Voedselbank gaat naar de Horecava: 'Het moet toch niet gekker worden.'

Dat werd het wel! Juist omdat collegabedrijven uit de eventbranche vrijwillig meewerkten aan de totstandkoming, ontstond er met elkaar een steeds grotere energiestroom, vanuit het hart. Met die drive wisten we via ons standconcept ook de harten van vele bezoekers te veroveren. Veel ondernemers van Horeca Nederland wisten als "Aandeelhouder" of "Rekeninghouder" een bijdrage aan de Voedselbank te leveren.

De gang naar de Horecava pikte ook de Expovisie mooi op. Het vakblad voor de beurs- en eventbranche schreef hierover een artikel.
Lees het artikel "Voedselbank verovert harten tijdens Horecava": lees meer...

Hoe werf ik meer leads op de vakbeurs? Tips on Strips
In deze nieuwsbrief de eerste Tips on Strips, want beelden zeggen vaak meer dan woorden.

De belangrijkste vraag die ik van veel bedrijven krijg luidt: hoe maak ik het best contact met vreemde bezoekers? Velen vragen zich af hoe ik als Stop-contact.com voor mijn opdrachtgevers gemiddeld een 4- tot 6-voudig aantal leads binnenhaal. Het antwoord is natuurlijk niet zomaar gegeven.

Lever aantrekkelijk spel
Het genereren van leads op een beurs is een vak op zich. Winnen kun je alleen als je als team opereert, met spelers die vanuit hun vakkennis en een krachtige mindset en focus weten te handelen. U weet ook: alleen bij aantrekkelijk spel loopt het stadion vol. En daar ontbreekt het bij veel beursdeelnemers aan. Kijk maar naar het plaatje hierboven. Zorg daarom voor een creatief stand-communicatieconcept, waarin bezoekers zich herkennen en aangesproken voelen.

Willen winnen met slimme strategie
Stop-contact.com richt zich volledig op bedrijven die zich willen verbeteren of zelfs willen winnen op de vakbeurs. Met een slimme strategie voor leadwerving, een krachtig en ludiek communicatiescript en stopkracht op het gangpad kunt ook u veel winst behalen bij uw volgende deelname. Zeker als u gaat Karpervissen in de follow-up. Daarover later meer.

Start met stopkracht
Stop-contact werkt als contactmaker zelf mee tijdens uw beursdeelname. Op de kop van uw stand laat Stop-contact passanten stoppen door ze op een natuurlijke manier aan te spreken met dé openingszin die triggert. Eenmaal in gesprek selecteert Stop-contact de voor u bruikbare leads en koppelt hen aan uw standmedewerkers. Die samenwerking verloopt heel natuurlijk. Enthousiast gemaakte bezoekers worden panklaar aangeleverd aan uw medewerkers. Zo doet iedereen waar ie goed in is. Juist daar, op het vlak van contact maken met vreemde bezoekers, kunnen heel veel standteams zich verbeteren. Met een ludiek standconcept dat we samen ontwerpen en met stopkracht op het gangpad maakt u straks het grote verschil. Kijk op het plaatje hieronder maar wat dat teweeg kan brengen! In de komende nieuwsbrieven leest u hierover meer.

Elke verbetering tel
Met een klik op onderstaande link verkrijgt u mijn Tips on Strips, die de beursorganisatie van EvenementContact - winnaar van de gouden Giraffe -begin maart 2012 heeft aangeboden aan haar deelnemers. In de komende nieuwsbrieven volgen meer Tips on Strips om daarmee de leadwerving bij uw komende deelnames te verbeteren: lees meer...

Met het oog op uw komende beursdeelnames Volgende deelname Misschien heeft u uw planning voor de komende beursdeelnames al gemaakt. Of misschien twijfelt u juist enorm om deel te nemen, want: 'Wat levert mijn komende beursdeelname nu werkelijk op?' Ontvang het 9-stappenplan voor communicatieconcept Voor bedrijven die bij hun komende beursdeelnames hun prestaties drastisch willen verhogen heb ik een 9-stappenplan opgesteld. Heel handig om met een paar slimme ingrepen te komen tot een aantrekkelijk stand-communicatieconcept. Schroom niet om mij te bellen of te mailen. Dit plan stuur ik u graag toe. Uw eerste stap naar groei, verbetering of herstel is daarmee al gemaakt.

Stop-contact ~ raakt met lading
Ringdijk 13B - 1097 AA Amsterdam - +31(0)20 772 8008
info@stop-contact.com - www.stop-contact.com

Geen opmerkingen: