woensdag 4 april 2012

Masterclasses "De dans van de held" en "Het Gordiaanse ei"

De laatste tijd word ik steeds vaker uitgenodigd om per beroepsgroep een Masterclass "De dans van de held" te geven. Het mooie van een Masterclass vind ik, dat je niet primair bezig bent mensen te trainen of grondbeginselen bij te brengen. Een Masterclass betekent voor mij, dat je je ervaringen, je deskundigheden en je ontwikkelde ideeën deelt met de deelnemers aan de Masterclass. Dat je die toesnijdt op de praktijk, die zij aandragen (soms theoretisch, soms metaforisch, vaak uiterst praktisch).

Masterclasses georganiseerd per doelgroep, betekent dat je nog toegesnedener kunt werken. Het gaat dan over een duidelijk herkenbare en gedeelde praktijk.

Waar zitten onze beperkingen in denken, voelen en doen: de grenzen aan ons denkraam? Hoe verruimen we ons denkraam; hoe leren we adequaat en snel met hulp van 12 helden te schakelen in perspectief? Wat levert dat ons concreet op... praktisch... in onze dagelijkse praktijk?

Voorbeelden van doelgroepen, die u reeds voorgingen: docenten, trainers, coaches,supervisoren, onderwijsadviseurs, organisatieadviseurs, loopbaanadviseurs, mediators, managers, beleidsadviseurs, ondernemers... Allemaal met de vraag: hoe kan ik beter worden in mijn werk, door mijn denkraam te vergroten.
Precies daarvoor is de Masterclass "De dans van de held"
Voor een verdere stap, goed leren omgaan met dilemma's en paradoxen, die een effectief groter denkraam ongetwijfeld ook oplevert, is de Masterclass "Het Gordiaanse ei".


Nadere informatie: www.keridwen.nl (algemeen_dedansvandeheld.php) en mail: marcel.keridwen.nl Marcel van der Pol, Keridwen

Geen opmerkingen: